Mens 3.g og 2.HF i denne uge har taget hul på de skriftlige eksamener, har 2.g-eleverne arbejdet med forskellige større projekter.
For STX-klasserne gælder det studieretningsopgaven (SRO), som er et flerfagligt projekt.
Eleverne, som skriver opgave i biologi A og kemi B, startede SRO-forløbet med en tur til Syddansk Universitet. Efter en del omveje undervejs på grund af mandagens lastvognsblokader nåede eleverne frem til Odense, hvor de på farmaceutuddannelsen arbejdede med en case om lægemiddeludvikling med titlen ‘Fra idé til pille’.
Casen gik ud på, at et virusudbrud havde ramt Danmark, og eleverne skulle udvikle et lægemiddel til at ødelægge virussens formeringscyklus. Besøget på SDU bød på en god kombination af teori og praksis – foruden information om uddannelsen. Eleverne skriver frem til på mandag deres SRO på baggrund af casen.
2.g HHX har brugt ugen på et studieområdeforløb i fagene dansk og historie. Også i dette forløb har eleverne haft fornøjelsen af en ekskursion.
Denne tur gik til Skagens Museum, hvor klassen fik en spændende guidet tur med særligt fokus på Anna Anchers og P.S. Krøyers motiver, teknikker og kunsthistoriske placering i Det moderne gennembrud, som er omdrejningspunktet for opgaven.