Brug af OneNote til eksamen

Hjem > Om Fjerritslev Gymnasium > Eksamen og prøver > Brug af OneNote til eksamen

Til eksamen må du kun bruge OneNote som skrivebordsapp, og derfor skal appen være installeret og opdateret. Du skal desuden selv slå den automatiske synkronisering fra inden eksamen.

Hvis du bruger PC, skal du være opmærksom på, at der findes to udgaver af skrivebordsappen. Hvis ikke du har erfaring med at bruge skrivebordsappen, vil du have lettest ved at bruge udgaven til Windows 10, som kan downloades her

Nedenfor kan du læse, hvordan man slår synkronisering fra på de forskellige udgaver af OneNote appen.

Arbejd offline på OneNote til Windows 10

Se videoguide her

1. Åben din skrivebordsapp
2. Tjek, at du kan se alle de relevante OneNotes. Hvis du mangler nogen, så skal disse åbnes og synkroniseres.
3. Højreklik der hvor der står navnet på den notesbog, du aktuelt har åben.
4. Vælg "Synkroniser" og herefter "Synkroniser alle notesbøger". Vent til alle er opdaterede.

Slå automatisk synkronisering fra
5. Vælg de tre prikker i øverste højre hjørne.
6. Vælg "Indstillinger" og herefter igen "indstillinger" på den nye menu.
7. Slå "synkroniser notesbøger automatisk" fra. Du er nu klar til at arbejde offline.

Efter eksamen
8. Hvis du vil genoptage automatisk synkronisering, slår du bare automatisk synkronisering til igen.

Arbejd offline på OneNote til PC (ny udgave til Windows)

Se videoguide her

Manuel synkronisering af OneNote
1. Åben din OneNote skrivebordsapp.
3. Vælg "Filer" i øverste venstre hjørne.
4. Vælg "Vis synkroniseringsstatus" oppe i øverste højre hjørne.
5. Synkroniser alt (husk at give den et par minutter til det).

Slå automatisk synkronisering fra
6. Vælg "manuel synkronisering" i stedet for automatisk.

Efter eksamen
7. Ønsker du at slå automatisk synkronisering til igen efter eksamen, skifter du bare fra manuel til automatisk synkronisering samme sted.

Arbejd offline på OneNote app til Mac

Manuel synkronisering af OneNote
1. Gå ind på din OneNote skrivebordsapp.
3. Gå ind under "Filer" oppe i toppen og synkroniser alle notesbøger.

Slå automatisk synkronisering fra
4. Klik på den farvede cirkel med dine forbogstaver i nederste venstre hjørne af din skærm.
5. Log ud, og sig i den forbindelse først ja til at logge ud, men herefter nej til at lukke dine notesbøger. Nu arbejder du offline.

Efter eksamen
6. Hvis du vil genoptage synkroniseringen, klikker du igen på den farvede cirkel med dine forbogstaver og logger ind med de oplysninger, du normalt bruger til at logge ind i Office.