1. årgang laver reklamefilm om en sundere alkoholkultur

Hjem > Nyheder > 1. årgang laver reklamefilm om en sundere alkoholkultur
Elever optager film

I dag har alle klasser på første årgang brugt skoledagen på den årlige filmworkshop, hvor eleverne har arbejdet med at producere film til Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens kampagne ‘Fuld af liv’, hvis mål er at skabe en sundere alkoholkultur blandt unge i Danmark.

Under titlen ‘Drik mindre – oplev mere’ har eleverne planlagt, optaget og redigeret små kampagnefilm på 45 sekunder, hvor temaer som ‘drikkepres’ og ‘alkohol & scoringer’ er blevet formidlet på mange gode og kreative måder.

Eleverne har dagen igennem fået vejledning af vores egen mediefagslærer Christina samt Martin og Michael fra filmselskabet Lommefilm, der rundt om i landet afholder lignende workshops.

Som afslutning på dagen blev filmene vist på storskærm, hvorefter eleverne stemte om, hvilken af de mange nyproducerede film der skulle kåres som vinder – og dermed er FG’s bud på en landsdækkende vinder af ‘Drik mindre – oplev mere’-konkurrencen.

Scroll to Top