Fastholdelsesstrategi

Hjem > Om Fjerritslev Gymnasium > Fastholdelsesstrategi

Fjerritslev Gymnasiums fastholdelsesstrategi

På FG gør vi meget for at fastholde eleverne, og vi hjælper til så godt vi kan, så vores elever kan nå deres uddannelsesmål selvom der skulle opstå faglige eller personlige problemer undervejs.

Af Årsrapporten for 2014 fremgår det:

"Elevfrafaldet er lavt. Frafald opgjort for alle skolens elever i skoleåret 2013/2014 der ikke er overført til en anden uddannelse, udgør 6,1%. For årgangen, der blev studenter i 2014 er frafaldet over de tre år opgjort til 6,0%.

Elever med faglige problemer er støttet gennem lektiecafe, der afholdes 3 eftermiddage om ugen, samtidig er der gennemført støtteundervisning til elever i særlige situationer, herunder skift afuddannelse og længere fraværsperioder.

Der er en stående mentorordning, der henvender sig til elever med sociale problemer eller elever der har brug for hjælp til at strukturere hverdagen.

Ud over støtte i form af fastholdelsesvejledere, mentorer, teamlærere, den pædagogiske og administrative ledelse, har skolen tilknyttet psykolog og en præst, som eleverne kan benytte til samtaler om personlige forhold."